فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری فردی که از یک خانم با تهدید انتشار عکس‌هایش در فضای مجازی اخاذی می کرد خبر داد.

سرهنگ ایرج کاکاوند گفت: بدنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اخاذی از وی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای کاشان قرار گرفت.

او می‌گوید: با بررسی فنی توسط کارشناسان پلیس فتا قصد اخاذی متهم از خانم با تهدید مشخص شد.

به گفته او، متهم با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی در تهران مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا شهرستان کاشان انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: متهم پس از قرار گرفتن در مقابل مستندات اعتراف کرد.

سرهنگ کاکاوند گفت: متهم از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد وی به بهانه آشنایی و ازدواج، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر از وی قصد اخاذی داشته است.

او با توصیه به شهروندان در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: فضای مجازی محل مناسبی برای نگه داری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء استفاده افراد فرصت طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

به گفته او، شهروندان به ویژه دختران جوان در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک شدن به آن‌ها را دارند، اعتماد و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار